Jouw accountant in Alphen aan den Rijn en Amsterdam

Geen Aangiftebrief omzetbelasting meer

Sinds 1 januari 2014 verstuurt de Belastingdienst geen Aangiftebrief omzetbelasting met acceptgiro meer.

Ondernemers moeten voortaan zelf in de gaten houden dat ze op tijd aangifte doen. Als er betaald moet worden, moeten ze ook in de gaten houden dat ze op tijd betalen.

In het beveiligde gedeelte van de internetsite van de Belastingdienst is te zien wanneer de aangifte binnen moet zijn. Op het tabblad ‘Betalingskenmerk’ staat het betalingskenmerk en het bankrekeningnummer. Voor het betalingskenmerk kan ook de zoekhulp betalingskenmerk gebruikt worden.

Overzicht belangrijke gegevens

Om de overgang makkelijker te maken, krijgen ondernemers in januari 2014 nog eenmalig een overzicht met daarin:

  • de aangiftetijdvakken waarover aangifte gedaan moet worden
  • de uiterste inlever- en betaaldatums van de aangifte en betaling
  • de betalingskenmerken

Als het aangiftetijdvak wijzigt, wordt geen nieuw overzicht verstrekt.

Herinnering per e-mail

Het is mogelijk om per e-mail een bericht te ontvangen om de ondernemer eraan te herinneren dat hij aangifte moet doen. Dat kan via het beveiligde gedeelte van de internetsite ingesteld worden.

 

Bron: Accountant

© Copyright 2013 - NAHV Accountants - Algemeene voorwaarden