Jouw accountant in Alphen aan den Rijn en Amsterdam

Wetsvoorstel Werk en Zekerheid (2): Aanzegtermijn nu al in arbeidscontract opnemen

Nieuw in de wet is het begrip ‘aanzegtermijn’. Om de werknemer met een contract voor bepaalde tijd duidelijkheid te bieden, moet uiterlijk een maand voor afloop van het contract kenbaar worden gemaakt of dit wordt voortgezet of niet. Wanneer de werkgever dit niet doet, moet een boete worden betaald aan de werknemer. Deze boete is afhankelijk van het aantal dagen dat de werkgever te laat is met het aanzeggen. De boete kan daarmee oplopen tot maximaal één maandloon.

Tip

De regeling is van toepassing op contracten die aflopen na 1 augustus 2014. Dit betekent dat hiermee dus al rekening moet worden gehouden bij contracten die ingaan na 1 februari 2014 met een looptijd van 6 maanden of langer. Neem hierin alvast een aanzegtermijn op. Werkgevers zullen hier bewust rekening mee moeten houden.

 

Bron: Fiscount

© Copyright 2013 - NAHV Accountants - Algemeene voorwaarden